lørdag den 30. marts 2013

Mere påske...

Har i mit tilfælde været ensbetydende med lidt mere sukker og stivelse

Ja, det gik rigtig godt de to dage jeg havde i Aarhus. Eftersom vi kun skulle være hjemme kort tid handlede vi blot et broccoli hoved, en bakke blandet salat, en pose gulerødder og en bøtte skyr. Vi havde dog også hvidkål i køleskabet. Det gav så disse måltider:

 Morgenmaden blev til smoothie (skyr, banan, blandede bær, lime og rest af kogt broccoli), gulerodsstænger, rosiner og mandler.

Frokosten blev blandet salat, hvidkål, gulerod og en rest pesto. Jeg åbnede en dåse makrel i tomat, men fik også lyst til et stykke tærte som jeg tog op fra fryseren og smed i microovnen.


Fridagen blev brugt på at sy.


Efter et par dage hjemme i Aarhus gik turen til nordjylland, hvor min kæreste og jeg skulle overnatte på løgstør parkhotel.
Da vi trænede inden vi tog af sted krævede det en frokost på farten. Det blev til  Haydari (fra den lokale grønthandler) med gulerodsstænger.


Da ingen er perfekt og slet ikke mig, fik vi da også efter en stor overdådig aftensmadsbuffet spist denne her.


Der røg også en mcflurry og lidt andet i maven, men alt i alt har vi haft en fantastisk tur. Hotellet er også anbefalelses værdigt med flotte værelser, pool og wellness afdeling. Smut ind på hjemmesiden løgstørparkhotel.dk og se deres tilbud.

Home sweet home. Vi har kun været hjemme i 3-4 timer, men jeg har allerede gang i 117 ting. Jeg har fået solgt mine gamle guldrammer, og i dag har jeg sat disse op i stedet.

Desuden fik jeg min søde, og meget handy, kæreste til at slibe vores ene sofabord (en omgang billig ragelse fra dba, men det bliver flot) og nu er det malet første omgang.


Frokosten bestod af et kogt æg med karrysalat, en bolle uden mel og sukker med pikant ost og verdens lækreste, sundeste og BILLIGSTE Karry-coleslaw.


Opskrift på karry-coleslaw:

Gulerødder
Hvidkål
Skyr (el. cremefraiche, græsk yoghurt osv)
Mayonaise (hjemmelavet eller fx. mechandel)
Dijon sennep
Salt, Peber
Karry

Skær hvidkål fint og riv gulerødderne. Bland det i en skål. Bland ca 2 spsk skyr, 1 tsk mayonaise, 1 tsk sennep, salt, peber og karry i en lille skål (selfølgelig med forbehold for hvor meget coleslaw du skal lave). Dressingen hældes herefter over salaten og det hele blandes.
- Spis min gris!

Afsluttende kan jeg informere om at jeg har lavet et væddemål.
I april er der 100% INGEN sukker til mig!
(Straf: Håret skal klippes af...)

Forsat god påske 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar