søndag den 10. marts 2013

Mit første indlæg!

Så oprettede jeg en blog...

- og her er mit første indlæg:


Gennem de seneste 3-4 år har jeg tabt over 20 kg. Folk spørger ofte hvordan, når snakken falder på dette emne, og jeg har faktisk ikke rigtig noget svar. Når jeg tænker tilbage synes jeg da ikke at jeg spiste forfærdeligt usundt (en veninde har dog påpeget at jeg spiste en del is og  kyletter..hmm..) og jeg trænede jævnligt i fitnesworld.
Jeg flyttede til Aarhus og læste en bog om sundhed af ham der også har skrevet den der populære ikke ryger bog. Jeg husker desværre ikke hvad den hed. Det blev starten på et vægttab.

Summa summarum... Jeg har som sagt tabt mig, men er stadigvæk ikke tilfreds med min mave. Så hørte jeg om michelle kristensens bog "er du pære, æble eller banan" og det har fået mine øjne op for low carb mad. Jeg vidste selfølgelig godt at jeg ikke skulle spise mig mæt i sukker og mel, men nu er det skåret mere eller mindre væk.

Bloggen vil altså handle om mine prøvelser i køkkenet med low carb (læs: så meget jeg nu kan) og et godt indspark af protein og fedt. Det er det Michelle påstår er æbleformens vej til en slankere overkrop.
Desuden er jeg igen begyndt at være lidt kreativ. Det er nogle år siden og jeg øver mig på at opnå min gamle "sy-form". Det vil nok også komme til at fylde lidt på bloggen.
- Som overksriften antyder vil bloggen nok bare afspejle mit univers.

Jeg har de seneste par måneder læst utallige blogs om livsstil, mad og kreative ting så nu kribler det i fingrene for at lave min egen..


Ugens madplan (dog fik vi billige bøffer så fisken lørdag er skiftet ud med bøffer)



Et dejligt søndags eftermiddags måltid: Boller uden mel og sukker smurt med pikant ost, kyllinge pålæg og agurk. En banan/chokolade muffin (vi købte en masse billlige bananer og bagte disse og smed resten i fryseren til smoothies. Skræl bananen og skær o fire dele. når du skal lave en smoothie tager du bare 4 bananstykker op af fryseren og smider i blenderen med resten af ingredienserne). Og en kop Chai-the.



Gårsdagens kreative projekt. Alle omkring os får børn og det nemmere at sy til børn end sig selv. 2 suttesnore blev det til.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar