torsdag den 18. april 2013

Mad på budget...

Sådan er det her hjemme hos os.
Vores madbudget er ikke specielt stort og sidst på måneden er det altid skrabet. Det har i sær været slemt de sidste par måneder hvor kulhydraterne har været mere eller mindre fjernet fra min kost. For 5 kr kan du købe 500g pasta eller en agurk. Det sætter ligesom tingene lidt i perspektiv ;)
Desuden er vi begyndt at købe bedre kvalitet og en del mere Øko. Men vores nye prioriteringer er det hele værd så derfor sætter vi også madbudgettet op med et par hundreder frem over.

Nå, men for at gøre en lang historie kort, betyder de få penge jo at vi nu og indtil d. 1 maj ikke har specielt mange penge. Køleskabet ser (måske er det mere psykisk) utrolig tomt ud og trangen til at handle overmander mig - hele tiden!

Jeg er heldigvis en tilbudsjæger. En rigtig krejler. Og det er ikke kun med mad ;)

Dagens aftensmad blev derfor billig, men overdrevet lækker og sund = Win win!

Middagen bestod af rødspættefileter, bønnesalat og squash spiraler med hjemmelavet pesto. Desuden have jeg en rest revet ost, der blev til ostechips.

Bønnesalaten er frosne bønner du koger op, et hakket løg, ristede solsikkekerner, en oliedressing (min var olivenolie, hvidløgsolie og salt og peber).

Squashspirallerne er lavet med min nye spiralizer. Det var første gang jeg brugte den og det blev helt perfekt! Den kan købes på amazon. Den jeg har købt er fantastisk hvis man, som jeg, ikke har det helt store køkken og gerne vil spare strømmen.

Pestoen har jeg lavet i en foodprocesser. Jeg smed en rest soltørrede tomater i (ca ½ glas), smagsneutral olie, solsikkekerner, parmesan og salt og peber. Giv den gas med foodprocesseren og fyld olie i efter hvor tynd du vil have den.

Jeg valgte at hælde pestoen tilbage i glasset, for at opbevare det tæt og forlænge holdbarheden - det blev dog ikke nødvendigt - haps ;)

Bland spirallerne og pestoen og tilbehøret er færdigt. Billigt og hurtigt. Endnu en win win!

Ostechipsene er også utroligt nemme. Tag den ost du kan lide og saml i små bunker på en bageplade med bagepapir. Ind i ovnen på 200grader. Jeg afsluttede med grill for at gøre dem lidt sprøde. De er færdige lige inden de bliver brændte.






Det var dagens mad....plus lidt aftencraving der endte ud i Øko A38 og musli fra løgismose. Ikke særlig lowcarb, men meget HIGH QUALITY ;) 
Jeg nød det så meget at der røg to portioner ned. Jeg havde uden problemer fortsat til tredje protion, hvis jeg ikke havde skåret mine arme af! Mon jeg har bændelorm, de skulle eftersigende leve i maven og spise din mad....naaarhh...jeg er nok bare glad for mad. Meget glad for mad. 

Jeg håber at I kan bruge mine budget opskrifter. Del gerne jeres nede i kommentarerne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar