tirsdag den 14. maj 2013

Morgenmad og mellemmåltider....

er vigtige. Som jeg har skrevet tidligere er morgenmaden et meget vigtigt måltid, som hjælper med at holde dit boldsukker, og dermed dig, stabil resten af dagen!

Hvis man lever paleo så mener man jo at morgemaden skal/kan være det samme som alle de andre måltider kød og grønt. Jeg spiser dog en blanding af mælkprodukter primært skyr, græsk yoghurt eller quark og grønt og æg. Jeg vil mene, og har altid sagt, at jeg ville kunne trille ud af sengen og gå direkte ud og spise bøf bearnaise - så det er altså ikke fordi jeg ikke synes det er morgenmad. Jeg gider bare ikke stå og lave det :)

Nå men back on track. I får i dette oplæg lidt inspiration til morgenmad og mellemmåltider (som jo i virkeligheden kan blandes og byttes og bruges til de andre hovedmåltider - leg med det).

Linsekager, æble og rød peber.

Linsekager:

1-2 dl kogte røde linser
3 forårsløg (eller løg eller porre)
4 æg
2 fed knust hvidløg
1 knivsspids chili
1 tsk gurkemeje
1/4 tsk bagepulver
salt/peber
evt. krydderurter

Kog linserne som anvist på pakken. Snit grøntsagerne. Bland alle ingredienserne. Klattes ud på panden og steges ca. 2 minutter på hver side.
Tip: Spis det med en lækker salat, da de er fyldt med proteiner fra både æg og linser.

 grøntsgagsstænger med hvidløgsmayonaise og haidari fra den lokale grønthandler.

æble-kanel-æg, grøntsager og en halv hjemmelavet proteinbar (se opskrift i tidligere indlæg)

Æble-kanel-æg:

Æble
æg
Kanel

Skær et æble i tern. Smid det på panden emd kanel. Svits det et par minutter. Smid herefter 2 æg på panden og scrambble. Det smager fantastisk.

Græsk yoghurt m. friske jordbær og hørfrø


Skyr m. honningmelon, mandler og blåbær.


Græsk yoghurt m. banan og mandler. Et blødkogt æg til.


scramble æg m. revet ost og bløde løg. Grøntsager on the side.

Det var lige lidt inspiration til folket :)

Siden jeg skrev herinde sidst har det været mors dag og, selvom jeg ikke bryder mig om den slags kommercielle opskruede dage, fejrede jeg det ved at ligge dette billede på facebook med teksten
 "Tak for livet"

Desuden har min kæreste og jeg, i fællesskab, endelig fået syet vores nye sofapude. Nu skal vi bare have købt stof til endnu en.

Jeg har fødselsdag om to dage og ønsker mig virkelig meget disse <3

Afsluttende kan jeg fortælle at jeg her til aften tog en spontan beslutning om at tage til zumba efter kettle cross. Det bekræftede mig virkelig i hvor meget jeg hader det! 
Omg...den der falske over kådhed og glæde giver mig lange nosser!

Over and out :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar