søndag den 19. maj 2013

Rittersport og sidespring...

er vel også en form for motion?

Ej, spøg til side. Jeg falder i for tiden. Sådan rigtig vildt og voldsomt! Jeg æder, snacker og sidst, men bestemt ikke mindst, ryger der en del sukker indenbords. I hate to say it, but its the truth!

I går aftes var jeg alene hjemme. Havde egentlig nydt en fantastisk lækker aftensmad, siddende på altanen i den sidste aftensol. Skønt tænker du sikkert og det var det bestemt også. Dejligt, afslappende, befriende og livsbekræftende.....men så kommer jeg ind til lorte tv og rastløshed og tænker "jamen jeg er jo så sjældent alene hjemme og hygge mig, det skal jeg da".
Og før jeg opdager det er jeg nede ad trappen i fuld firspring (vi gemmer vores chokolade i kælderen til de der helt helt særlige tidpunkter - doh!). Allerede da jeg tænkte tanken Rittersport havde jeg dårlig samvittighed, men for hvert skridt jeg tog ned til kælderen voksede den og blev enorm. Da jeg kommer derned kan jeg ikke vælge smag og beslutter at tage 2 forskellige plader med op, med tanken om at måtte tage en halv af hver (det var så nummer to dumme beslutning den aften!). Da jeg kommer op tager jeg lige så fint de to halvdele og knækker i en skål og tager med ind til tv´et som viser mgp og kampen om næsbygård. Der går ikke 3 minutter så er chokoladen forsvundet. Jeg føler mig snydt. Jeg havde jo rejst mig fra sofaen og kæmpet med den dårlige samvittighed og det er så hvad jeg får?!
 Mig ud i køkkenet igen. Min indre samatale lyder noget i retningen af "stop stop stop!... Nej ved du hvad, du giver sgu heller aldrig dig selv lov...men det er jo sååå dumt.... Det er din egen skyld du ikke er slank..." - i kender sikkert selv møllen. I hvert fald tager jeg halvdelen af det der er tilbage og lover mig selv (endnu en gang - vi er nu på 3. dumme beslutning den aften) at det altså er det sidste! Jeg smider mig på sofaen igen og chokoladen forsvinder. Lidt langsommere denne gang, men stadig hurtigere end lyden ;)
Aftenens bedste beslutning tages herefter - jeg gik i seng. Med maaange kalorier i bagagen, sukker i kroppen og en dum dårlig samvittighed.
Er det virkelig alt det værd?!
Jeg ved det ikke, men jeg ville sgu ønske jeg kunne styre det. Jeg ville ønske at jeg gav mig selv ro og tilfredshed når jeg så en gang i mellem går amok i sukker/slik... men næ nej sådan er jeg ikke bygget og har aldrig været det.

Nå det var lige en lille historie om hvor hurtigt luften kan gå af ballonen. Der er intet at gøre. Det er op på hesten igen - og det kan kun gå for langsomt.
For at dulme min dårlige samvittighed, vil jeg lige sige til mit forsvar at jeg i denne uge har trænet Kettle og zumba tirsdag, løb og hiit torsdag, løb og hiit (og shopping - alt tæller vel hehe) lørdag og step i dag. I morgen er jeg også meldt til step (men lad os nu lige se hvordan mine lægge har det) og tirsdag kettle og så nok en løbetur sidst på ugen inden turen går til sjælland.

Anyways...da jeg jo af naturlige årsager hverken kan eller vil dele opskriften på Rittersport med jer, vil jeg derimod dele "opskriften" på mit skønne aftensmåltid.

Aftensmaden bestod af ovnbagt laks lagt på en bund af friske spinatblade, pandestegte løgringe og champignoner, varm brocolli og to slags dip: bearnaise dip og aioli.
Laksen blev krydret med salt og peber - ganske enkelt fordi jeg vidste jeg ville gå all in på dip :) Den er bagt ved 200 grader i ca 15 minutter. Herefter hives skindet af og lægges på de skyllede spinatblade.

Løg og champignoner rengøres og skæres i mundrette skiver. De steges herefter i smør (ikke smørbart, men den faste gode smør) på panden. Tror det fik omkring 5-10 minutter.

Brocollien var frossen, da det var en rest jeg havde i fryseren. De blev derfor lagt i et ovnfast fad og smidt i ovnen sammen med laksen.

De 2 slags dip var en rest fra min fødselsdag og der skulle så vidt jeg husker gerne allerede ligge en opskrift her inde på bloggen. Ellers må i skrive en kommentar så skal jeg få lagt opskriften ud i en rygende fart for det er mine to favorit dips. De er himmelske og så banker de lige fedt procenten, og dermed og mætheden, op :)


Mens jeg skriver dette indlæg sidder jeg selfølgelig igen og snacker - bare skyd mig!
Ej, jeg synes måske det har taget lidt overhånd og overvejer kraftigt at prøve og kører en Whole30 måske bare 14 dage til at starte med - det bestemmer jeg vel selv. 
Så lad os kalde den whole14 hehe.
er du frisk?!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar