mandag den 26. august 2013

Chokolade, dårlig samvittighed og alt det andet....

Som overskriften antyder handler indlægget i dag om det forbandede chokolade og alt det andet man bare liiiige skal have lidt af... Og så kommer den dårlige samvittighed og til sidst en ligegyldighed omkring det hele.

Eller sådan er det i hvert fald ofte for mig, når jeg går "amok" i sukkeret.
I dag har været sådan en dag. Startede godt ud med god sund og mættende morgenmad, men efter en frokost med tun havde jeg brug for en anden smag i munden og slugte 4 lakrids/chokolade mandler. Og herefter gik det slag i slag - en merci om eftermiddagen og nougat chokolade (dog uden tilsat sukker, fandt den i rema) og lidt chokoladeovertrukne lakridser til aften.

Den dårlige samvittighed kom allerede med merci-chokoladen og ligegyldigheden kom om aftenen ved alt det andet. Her sidder jeg så og har lyst til at blive ved. Bare skide hul i det hele!
Men, det skal jeg ikke, og jeg skal heller ikke slå mig selv i hovedet. Jeg styrketrænede i går, løb i morges inden arbejde og planen er at styrketræne igen i morgen... så Stefanie - luk røven og nyd det mens du spiser det.
Ja, ja... hvis bare det var så let.

Måske sidder I og tænker "what's the point? Hvorfor skal vi høre om hendes ædeflip og dårlige selvtillid".
Jeg skriver indlægget for at gøre opmærksom på at ingen er perfekt! Når jeg surfer rundt i bloggene og læser madblogs lyder alle perfekte. De spiser perfekt og self kun sundt. Ingen sukker mig i røven. Alle og jeg gentager ALLE spiser slik og sukker og alt hvad de ellers har forbudt sig selv/valgt at skrue ned for.

Så budskabet her fra, til jer og til mig selv må være at slappe af.
Slap af og nyd livet. Tag det som det kommer. 
Stop med at spekulere og tænke for meget og
hav tillid til dig selv og de valg du tager.
Ingen er perfekte, men det ønsker vi jo i bund og grund 
heller ikke at være...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar