søndag den 4. august 2013

Rejesalat m. græsk yoghurt og karry + Madplan uge 32

I´m Back!
Efter en uge med kold tyrker fra både min egen blog og diverse andre madblogs er jeg tilbage. Jeg aftalte med min kæreste sidste weekend at jeg ikke måtte skrive og læse madblogs i denne uge, da jeg er lidt for afhængig af og tænker for meget på mad.
Jeg ønsker mig inderligt et naturligt og afslappet forhold til mad!

Anyways, nu er jeg tilbage igen.
I dagens indlæg får i opskriften på en skøn rejesalat, inspireret af en opskrift fra et iform blad. Jeg har blot skåret lidt ned på protein og skruet lidt op for fedtprocenten ;)
Desuden får i ugens madplan. Jeg har kigget lidt i de opskriftbøger jeg har stående ("spis dig mæt og glad" og "er du pærer, æble eller banan"), så kun to af ugens aftensmåltider er prøvet før. Spændende...

Vi starter med madplanen:
Mandag      -      Kød m. champignon, løg, bacon flødesovs og grønne bønner
Tirsdag         -     Fiskefilet m. blandet salat og avocado
Onsdag        -     Kylling i tomatsauce m. spidskål
Torsdag       -      Spidskålswrap m. tunmousse
Fredag        -      Halloumi pizza m. Tomat, løg, bacon, peberfrugt, skinke og ost

 

Og nu til dagens opskrift på rejsesalat.


Rejesalat m. græsk yoghurt og karry:
 (ca. 4 personer)

400-500g optøede/friske rejer
2 dl græsk yoghurt (her kan også bruges skyr eller creme fraiche)
Tørret timian
frisk oregano
frisk purløg
1 spsk karry
1 spsk gurkemeje
citronsaft
Salt/peber

Hak krydderiern. Bland rejer og græsk yoghurt med resten af ingredienserne.
Tip: Kan holde sig i op til 3 dage i køleskabet og smager godt til både brød eller salat. Perfekt til madpakken!  Og så har rejesalaten oven i købet antiinflamatoriske egenskaber.

Jeg har netop kogt to æg som jeg hakker og smider i, så er der rester til 
madpakken de næste to dage med grønt til.


Til sidst får i lige lidt madbilleder fra den sidste uges tid...

 Dagens frokost var lidt lille fordi jeg havde drukket en halv drikkeskyr efter træning. Jeg spist derfor agurk og peberfrugt stænger m. hvidløgsmayonaise.
 Dagens morgenmad blev en kop the. Desuden lidt rester fra en omelet m. fløde, ost, forårsløg og broccoli, en avocado med salt og en lidt friske blåbær.
 Der sneg sig en pizza ind i fredags, da min kæreste og jeg sluttede vores date af med pizza i parken.
 Lidt drikkeskyr oven på en omgang styrketræning. Det er dog kommet mig for øje at der er aspartam i..øv! Men hellere skide det ud end at smide det ud ;)
 Kold drikkelse på altanen med min lillesøster. Hun fik en smoothie af vand, frosne hindbær og frosne jordbær. Jeg fik et glas koldt vand med citron. Lækkert.
Jeg fandt disse to slags chokolade i bazaren til 20 kr. pr stk. Den chokolade med kakaonibs er uden sukker og smager forrygende og mælkeagtig med lidt knas. Den anden er sødet med palmesukker og smager mere mørkt og rigtig lækkert.








Afsluttende får i lige et LCHF sparetip.
Bogen "spis dig mæt og glad" er i Netto til 99kr (under halv pris!)

2 kommentarer:

  1. Det er ikke så tosset en idé, det med at holde en pause fra blog læsning og -skrivning. Jeg har det ligesom dig; tænker for meget på mad. Så glemmer man desværre at fokusere på andre, nærværende ting.

    Din madplan for denne uge ser rigtig lækker ud!
    Go' uge til dig :)
    /Sheila

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er på godt og ondt. Jeg tænker dog at andre jo også bruger meget tid på deres interesser og hobbyer. Det er bare ikke så hensigtsmæssigt for mig der i forvejen ikke har det så naturligt og nemt med mad ;) hehe...Men det går fremad på den front synes jeg :D

      Tak for kommentaren.

      Slet