søndag den 15. september 2013

Mexicanske Quesadilla m. oksekød...

Jeg er syg i denne weekend og har taget fri fra alle planer og al træning. Derfor sad jeg i morges og så film, overvejde aftensmaden og læste blog. Jeg kom, som sædavanligt forbi Frk. Sveske som havde lavet quesadillas. Jeg kom til at tænke tilbage på en venindetur til London i foråret, hvor vi fik mexicansk og fik pludelig lyst. Jeg læste egentlig ikke rigtig Frk.Sveskes blogindlæg og dermed opskrift. Jeg havde allerede en ide i hovedet til hvordan jeg ville lave den.

Aftensmaden blev Quesadilla m. oksekød. Guacemole
og zambal ölek dressing on the side.

Quesadilla:
(2 stk)

2 æg
ca. 75 g natural friskost
ca 3 spsk fiberhusk

Pisk æggene luftige. Pisk herefter friskosten og fiberhusken i. Lad den hvile 5-10 minutter. Steg den herefter på panden. Den er færdig når den er vendt og gylden på begge sider, ligesom en pandekage. 

Fyldet er frivilligt og kan være al slags kød og grønt. Jeg brugte hakket oksekød, rucola og peberfrugt. Dette skal gøres klar inden quesadillaen steges.

Når quesadillaen er færdig på den ene side, vendes den og herefter kommes fyldet på. Drys også med ost. Jeg brugte cheddar fordi det har en god smag. Klap quesadillaen sammen, når den er næsten færdig og strø lidt ekstra ost oven på også.

Zambal ölek dressing:

3 spsk græsk yoghurt 10%
1 tsk zambal ölek (smag til alt efter hvor stærk du ønsker den)
salt

Rør ingredienserne sammen og så har du den lækreste chili dressing.

Guacemole:

2 Avocadoer
2 spsk græsk yoghurt 10%
2 fed hvidløg
Citron saft
salt/peber

Blend det hele i en foddprocesser, eller mos med en gaffel. Nemt og lækkert. Et must ved mexicansk mad!


Søndagens "sygepleje":
Et blad, chaithe, farmors hjemmelavede tæppe og strikketøj.





Så er der kun tilbage og sige god søndag her fra...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar