søndag den 3. november 2013

proteinbidder (kage)...

Inspireret af en opskrift på proteinbarer fra bloggen proteinopskrifter, lavede jeg i sidste uge disse sindsygt hamrende lækre proteinbidder. De kan også spises som kage, for de smager skønt og ligner kage.


Proteinbidder:
ca.10 store stykker - kan evt halveres.

140g proteinpulver m. chokoladesmag
2 spsk husk/loppefrøskaller
2 håndfulde valnødder
100g hasselnøddemel (fint hakkede hasselnødder)
2 æg
30g kokosmel
½ tsk salt
3 dl mælk
Mørk chokolade til overtræk

Valnødderne hakkes groft og alle ingredienserne røres sammen til en ensartet masse. Lad dejen hvile 5 minutter mens du tænder ovnen på 175grader og finder en form som smøres med en smule olie. Herefter hældes dejen op i formen og bages i ca 20-25 minutter. Stik i kagen for at vurdere hvornår den er færdig, da bagetiden afhænger af formens størrelse og dermed kagens tykkelse.

Når kagen er kølet ned, skæres den ud i !bidder" i ønsket størrelse. Den mørke chokolade smeltes over et vandbad og kagen overtrækkes.


Jeg vil næste gang vælge en større form, så kagen bliver lidt lavere.


Desuden vil jeg skære dem i halv størrelse næste gang.

Held og lykke med proteinbidderne og træningen,
som jo ideelt set kommer før indtagelse af disse ;)

5 kommentarer:

  1. Dine proteinbarer lyder herrelækre - jeg må lige forsøge at lave dem en dag snart.. Tror du mon de kan fryses ned?
    Tænker det vil være optimalt i forhold til de så kan tø op, mens man er til træning :)

    www.fatfoodnfit.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvorvidt de kan fryses ved jeg ikke med sikkerhed, da jeg ikke har prøvet. Jeg vil dog tro at de kan. Men jeg har tit haft dem liggende i tasken i film og det fungere fint ;)

      Slet
    2. Tak for svar - så giver jeg det et forsøg snarest muligt :)

      www.fatfoodnfit.bloggersdelight.dk

      Slet
    3. Du må endelig dele dine erfaringer Tina :)

      Slet
    4. Så fik jeg lavet dem - og nu også forsøgt at fryse dem og tø en op igen - og der er ingen forskel :)

      fatfoodnfit.bloggersdelight.dk

      Slet