fredag den 7. marts 2014

broccolipølsehorn og boller...

I dag droppede jeg den planlagte styrketræning for at tage ud og ose lidt i mit eget selskab. Jeg trængte til at holde weekend og slappe af. Jeg vil ikke have at træning skal blive en sur pligt, så ind i mellem giver jeg mig selv lov til at blive væk, hvis jeg ikke har lyst til at træne.

Da jeg havde oset lidt, gik jeg i lidl for at købe græsk yoghurt (læs: tyrkisk yoghurt til 10 kr mindre) og faldt over et knald godt tilbud - broccoli til 7 kr. Og da sulten også havde meldt sig cyklede jeg hjem og eksperimenterede med broccoli pølsehorn. Resterne af dejen lavede jeg til boller (klatter).


Broccolipølsehorn:
ca. 10-12 stk

1 mellemstort broccolihoved
1 dl sesamfrø
3-4 æg
½ dl hørfrø
1 dl valleproteinpulver (kan nok erstattes af lidt mel eller nøddemel)
½ tsk bagepulver
3 spsk neutral friskost
4 spsk Husk/loppefrøskaller
pølser
solsikkekerner (til toppen)

Kør broccolien i en foodprocessor/minihakker. Hæld alle ingredienserne i en skål og pisk det sammen til en lind dej. Lad hvile i ca 10 minutter. Herefter skal dejen rundt om pølsen. Dette er en smule besværligt og klistret, da dejen er temmelig våd. Drys solsikkekernerne over, inden brødene kommes i ovnen.
Bages ved 175 grader i 25 minutter.


De er ideelle til madpakken eller til frokost med grønt til...
Hvad spiser du i madpakken/til frokost?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar