fredag den 21. marts 2014

Chokolademousse på chiafrø....

Da jeg kom tidligt hjem fra arbejde i dag, var der lidt tid til at forberede aftenens dessert inden træning: Sund chokolademousse.

Det er virkelig nemt at lave, og så indeholder det chiafrø, som efter sigende skulle være en af de udvalgte superfoods.


Det er kun anden gang jeg prøver mig med chiafrøene, så det er helt nyt for mig. Første gang lavede jeg en kakaobudding jeg havde set på instagram, men den blev ikke specialt god synes jeg. Denne her er tilgengæld inspireret af madbanditten og rigtig god i konsistensen, fordi frøene er fintmalede.




Chokolademousse på chiafrø:
2 portioner

2 spsk chiafrø
2 dadler
½-1 appelsin (kun saften)
½ dl mælk
½ dl græsk yoghurt
vanillepulver
4 tsk kakaopulver

Mal chiafrøene i en kaffemølle eller foodprocessor og kom dem op i to glas. Bland herefter resten i en skål. Det er vigtigt at dadlerne er mast godt ud i og at mælk og græsk yoghurt er rørt godt sammen. Der skal røres til der ingen klumper er.
Herefter hældes kakaomassen op i glassene og blandes godt med chiafrøene. Glassene stilles på køl i et par timer eller natten over.
Tip: Server evt. med lidt frugt og hakket chokolade, flødeskum eller kokos.

Skynd jer i køkkenet, I kan stadig nå at lave det,
til xfactor eller hvad I nu skal bruge jeres fredag aften på ;)


2 kommentarer:

  1. Jeg har faktisk aldrig prøvet at lave noget med chai frø, men begynder mere og mere at tro det er en fejl! Hold da op den ser god ud den mouse, virkelig god og kreativ idé :D

    Anna -wonderwomanwannabe.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er godt med protein i og det tænker jeg en heavy træningspige som dig må kunne lide ;)

      Slet