torsdag den 3. april 2014

Kylling i karry m. blomkålsris....

....Alla Jane Faerbers "kuller i karry", stod der på menuen tirsdag. Det skulle være nemt, så jeg havde lavet en hel kylling i ovnen dagen før. Da jeg kom hjem fra arbejde havde min søde kone kreeret en dejlig omgang kylling i karry som vi kunne spise inden vi skulle til foredrag med Chris Mcdonald (fantastisk inspirerende mand. Foredraget handlede om sunhed i bredt perspektiv og håber jeg får tid til et indlæg om, hvad han snakkede om).

Anyways, havde jeg ønsket kylling i karry og beordret konen til ikke at bruge jævner, men derimod søge inspiration i Janes bog "spis dig mæt og glad".


Kylling i karry m. blomkålsris:
3-4 personer

Kylling
 Blomkål

1 finthakket løg
½ finthakket æble
1 spsk karry
2 dl fløde
salt og peber
olie eller smør

Lav en kylling i ovnen og pil den. Her er rester perfekte. Varm olie eller smør i en gryde og tilsæt løg, æble og karry. Dette svitses ogtilsæt herefter fløden. Når fløden koger, skruer du ned til simre temperatur og kommer kyllingen i. Rør med jævne mellemrum og lad ellers simre indtil det har tyknet sig lidt. Smag til med salt og peber.

Hak blomkålshovedet i en foodprocessor eller riv det på et rivejern. Herefter steges blomkålsrisene på en pande eller overhældes med kogende vand.

Så er der serveret....





Det var også formiddabelt i madpakken, dagen efter.

Hvad spiser du i madpakken?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar