fredag den 25. april 2014

Min træning...

For nogle dage siden, lavede jeg et indlæg om, at jeg ikke synes at vægttab bare er lutter lagkage. Du kan læse det her.
Jeg har fået god respons på det og folk er glade for min ærlighed, men efter at have læst det et par gange selv og reflekteret lidt over komentarerne, synes jeg indlægget lyder som om jeg slet ikke er glad for mig selv og min krop. 
Sådan er det bestemt ikke! - Jeg elsker mine tynde ben, som jeg først for nylig er begyndt at have lidt mere (trænings)fokus på. Jeg har hurtig fået markerede muskler, så nu er de ikke bare slanke men også tonede. I love it!
Mine arme er heller ikke værd at skjule, tværtimod.....

 (Min irriterende mave er heldigvis ikke synlig med tøj på, fordi den sidder helt nederst på maven)

 Nå! Nu skulle det her indlæg jo ikke handle om hvor lækre arme og ben jeg har, men der imod om min træning.

Normalt når jeg styrketræner har jeg fokus på at komme hele kroppen igennem: Core/mave og ryg, biceps, triceps, baller, lår og skuldre. 

De sidste uger har jeg kørt dette program:

10-20 minutters opvarmning på crosstrainer eller ved at steppe

Squat 40kg                              3x10
Lunges 10kg                            3x10 (på hvert ben)
Hipthrust på bænk 25kg           3x10
Dødløft 32kg                            3x10
Row (en arm på bænk) 12kg    3x10 (på hver arm)
Militarypress 15kg                   3x10
Biceps 7-8kg                           3x10
Triceps kabel 15kg                   3x10

Ofte også pullups i TRx´en og lidt mavetræning.

Jeg er kørt lidt død i programmet (især squat og biceps) så input og nye ideer til moviation og øvelser er mere end velkomne!

Desuden bruger jeg tid på at steppe og er ved at tage uddannelsen som step instruktør, 
så har du et job på hånden eller arbejder et sted hvor I kan bruge en time eller to 
invistere jeg gerne tid i frivilligt (stepinstruktør)arbejde. fx. på et julemærkehjem eller en efterskole.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar