mandag den 16. juni 2014

Kanel knækbrød....

Som mine faste læsere ved elsker jeg snacking - man kan måske endda kalde det en af mine kompetencer ;)
I hvert fald fik jeg i går lige pludselig lyst til knækbrød og sprang ud i køkkenet og kiggede i en af mine kogebøger. Jeg faldt over en opskrift på kanelknækbrød i Jane Faerbers "mæt og slank med LCHF". Den så lækker ud, nem at gå til og jeg havde alle ingredienserne. Og de blev jo, virkelig lækre!


kanelknækbrød:

1 dl solsikkekerner
½ dl sesamfrø
½ dl græskarkerner
½ dl hørfrø
2 spsk kokosfibre (ikke alm. kokosmel)
2 spsk husk/loppefrøskaller
50g smeltet smør
2½ dl kogende vand
1 spsk kanel

Mal alle frø og kerner til en grov mel i foodprocessoren. Herefter røres alle ingredienserne sammen til en dej. Læg dejen på en bageplade beklædt med bagepapir. Læg et stykke bagepapir mere oven på og rul dejen tyndt ud. Brug en pizzaskærer til at lave knækbrødene den størrelse du ønsker og bag dem ved 150grader i 50-60 min. er de ikke knasende og faste, skal de blot tilbage i ovnen ca 10-15 minutter. tiden afhænger af tykkelsen.




De smager drøn godt med et godt lag smør, min hasselnøddenutella eller min kakaocremenutella!
  Jeg spiste selv to portioner med en god økosmør, som aftensnack...


Nyd dem evt. med en kop chaithe eller lækker varm kakao !


Ingen kommentarer:

Send en kommentar