tirsdag den 24. juni 2014

proteinmuffins med banan....

Den anden dag fik jeg et ordentligt læs bodylab proteinpulver af en veninde. Oven i det fandt jeg nogle gode tilbud på frugt på vej hjem fra selvsammen veninde og så måtte der bages!

Det blev til de her mega lækre proteinmuffins. Jeg valgte ag bruge havregryn i, men i kan sikkert sagtens bruge mandelmel i stedet.


Proteinmuffins:
Ca 10stk

2 modne bananer
2 æg
1 tsk bagepulver
1 spsk chiafrø
5 spsk havregryn
45g chokoproteinpulver
20g vanilleproteinpulver
1 spsk fiberhusk
1 bodylab lowcarb bar (kan udelades)

Bland det hele sammen i en skål. Skær til sidst baren i små stykker og rør i.
Kom dejen i muffinforme og bag dem ved 200 grader i ca 15 min.
Tip: ville være lækker med små stykker mørk chokolade i, for at gøre den mere dessertvenlig.



Jeg har brugt muffinsne som dessert med frugt og skyr, so  posttræningsmåltid på samme måde og som eftermidsgssnack med et stykke frugt. De mætter rigtig godt og indeholder kun 130kcal pr muffin....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar