torsdag den 31. juli 2014

Asiatisk wok....

Måske har I godt bemærket at jeg ikke kan fordrage at smide mad ud og gerne bruger rub og stub i køleskabet.
Her er en rigtig god "tøm køleskabet" ret, som også lever op til #stopspildafmad14 som Caroline Thorsfeldt og Nadja har lavet som en opmærksomhed på at stoppe madspild . Selv har jeg skrevet lidt om madspild i dette indlæg.



Asiatisk wok:

Oystersauce
Soya
Citronolie
Salt/peber
1½ tsk rød karrypasta
1-2 tsk tahin
Minimum 3 slags grøntsager (jeg brugte squash, grøn peber, gulerod, spidskål, løg og broccolistilk)
Kød (jeg brugte rejer)

Grøntsagerne skæres ud så de er klar inden du begynder på woken. Herefter svitses rejer og løg i den varme citronolie. Kom karrypastaen i. Herefter kommes de groveste grøntsager i og svitses med. Oystersauce, soya og tahin kommes også i og røres ud i grøntsagerne. Herefter kommes resten af grøntsagerne i og der smages til med salt og peber.
Tip: Top med nødder. Jeg brugte en rest saltmandler.

Hvad er jeres bedste tøm køleskabet 
og stop madspilds ret? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar