søndag den 6. juli 2014

Endnu en banan-chokoladekage....

Jeg har på fornemmelsen at denne hobby som madblogger, er en anelse "farlig" i forhold til min vægt. 
Ej, egentlig har jeg slet ikke taget på det seneste år, tværtimod. Jeg falder dog ofte for fristelserne i blogland, og denne kage er ingen undtagelse! Jeg så kagen hos Tine på fitinspiration og fik en ustyrlig lyst til at prøve den. Checkede ingredienslisten og blev lykkelig da det viste sig at jeg havde det hele. Jeg fik selvfølgelig ændret lidt i opskriften undervejs, men vidst ikke så meget som jeg plejer ;)

Kagen er svampet og lækker, men stadig med knæk på grund af den smeltede chokolade på toppen..Mmm!


Banan-chokoladekage:
(8 stykker)

Kage:
3 æg
1½ scoop chokolade proteinpulver (kan muligvis udelades, hvis du bruger lidt ekstra kakaopulver)
1 spsk kakao
2 modne bananer (jo mere modne jo bedre!)
2 spsk kokosolie
1 tsk bagepulver
1 tsk vanillepulver
50g grofthakkede nødder (jeg brugte mandler og hasselnødder)

Bland alle de tørre ingredienser i en skål. Blend resten i en minihakker eller foodprocessor. Pisk det hele sammen til en lind og cremet dej. Hæld kagen op i en springform og bag den ved 180grader i 15 minutter.

Topping:
75g mørk chokolade (jeg brugte 85%)
kokosmel
frysetørrede bær

Smelt 2/3 af chokoladen i et vandbad. Tag chokoladen af varmen når det er smeltet og rør resten af chokoladen i. Fordel den smeltede chokolade på den afkølede kage og drys med kokosmel og frystørrede bær. Stil kagen i køleskabet til chokoladen er stivnet helt.

Tip: Server evt. med lidt flødeskum eller skyr rørt m. vanille og lidt frugt.


Kagen indeholder ca. 225kcal pr. stk, og er 
smækfyldt med lækre og sunde ingredienser.
Den har fået kommentaren "det er den bedste
du har lavet!"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar