fredag den 4. juli 2014

Frugtsalat m. råcreme, kakaocreme, hakkede nødder og hakket chokolade...

Mmmm... min mund løber i vand bare ved tanken om den lækre dessert jeg diskede op med for svigerfamilien i sidste uge!

Jeg ønskede at lave en dessert af ingredieser vi havde og som ikke var fyldt med sukker. Desuden skulle der tages hensyn til at alle gerne skulle kunne lide det og derfor valgte jeg at lave frugtsalat med "topping buffet".


Frugtsalat:

Vandmelon
Jordbær
Banan

Skær alle ingredienserne i mundrette stykker og bland i en stor skål.
Tip: Vandmelonen passede ikke så godt ind, så jeg vil helt klart skifte den ud med appelsin, vindruer, æble eller pærer en anden gang.

Råcreme:

2,5 dl piskefløde
2 æggeblommer
1 vanillestang

Pisk fløden til flødeskum. Herefter renses vanillestangen ved at deles på langs og skrabe vanillekornene ud med en kniv. Kom vaniljen i flødeskummet. Kom herefter to æggeblommer i også (jeg bruger ikke pasteuriserede, men blot øko) og pisk det hele sammen til en creme.

Kakaocreme:

2 modne bananer (jo mere overmodne jo bedre)
1 avocade
1 spsk kakao

Kom alle ingredienserne i din minihakker/foodprocessor/blender og kør den til en lind og cremet masse.
Tip: Har du ikke bananer kan du blot bruge avocado og søde med enten dadler eller honning.

Lad gæsterne selv anrette deres frugtsalat fra "topping-buffeten" eller lav desserterne klar inden gæsterne kommer og sæt dem på køl indtil de skal spises.



Husk at sundhed ikke handler om at leve fuldstændig
stringent uden lækkerier. Tværtimod handler det om at forkæle
kroppen, med lækre naturlige råvarer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar