lørdag den 26. juli 2014

Tanker om bikinikrop og sundhed...

Nøj, hvor har der været meget fokus på at blive bikiniklar, få bikinikrop og træne og spise til sommerkrop de sidste par måneder!


Lige fra januar og hele foråret og sågar hen over sommeren er medierne, det være sig både de sociale medier, tv og blade, fyldt med "opskrifter" på hvordan du bliver bikinikar eller får sommerkrop.
Det er fantastisk med fokus på sundhed, men alt fanatisme er skadeligt! Slap nu af.....Det er sommer hvert fucking år!

Helt ærligt tror jeg at mange af dem der ønsker at følge de her koncepter, er dem der har det svært med deres krop uanset deres vægt eller udseende. Ja, jeg kender godt det med at sommeren nærmer sig og jeg synes det er skide træls at jeg stadig ikke har en flad mave, men det har jeg altså heller ikke resten af året - og der er det sguda også skide træls.



For tiden florerer der et hav af denne slags billeder på de sociale medier. De referer selvfølgelig til at du ikke skal lade dig diktere af hvordan en bikinikrop ser ud, for at kunne bærer en bikini. I get it. Jeg synes også det er en god ide at få fokus på sundere og mere realistiske kropsidealer, men helt ærligt indrøm nu bare at du også kigger en ekstra gang hvis nogle er tykke og bærer bikini. Og med de historier, der desværre florerer for tiden, med folk der bliver overfaldet verbalt fordi andre synes de er for tykke til at bære bikini, tror jeg vi i stedet vi skal fokusere holistisk på sundhed. Sundhed er ikke blot hvordan du ser ud, men i høj grad også hvordan du føler dig, hvordan du har det psykisk, hvad du tænker om dig selv, hvordan du betragter livet og en hel masse andet. Det jeg vil frem til er, at jeg ikke tror problemet kun ligger i bikinisæsonen, men hele året. Vi skal kæmpe for mere differentierede kropsidealer og for at få generel sundhed på tapetet frem for kortvarige sundhedstendenser og quickfixes.

Drop bikinikroppen -
stræb hellere efter sundhed i alle aspekter af dit liv!
 
Eller gør som jeg - køb en badedragt.
Det er den bedste beslutning jeg har taget i forhold til min "bikinikrop".
Jeg er æbleformet og ved at mit mest uattraktive punkt er min mave,
badedragten dækker den og jeg føler mig toplækker...


1 kommentar: