onsdag den 6. august 2014

2-split styrketræningsprogram...

Før jeg gik på sommerferie lavede jeg nyt styrktræningsprogram. Jeg følte ikke rigtig jeg fik udtrættet musklerne ordentligt med et fullbody program og lavede derfor det nye program som 2-split. Det vil sige at jeg splitter træningen i to - upperbody og lowerbody.


Jeg kan rigtig godt lide midt nye splitprogram og nyder at der er lidt flere dage imellem træningerne af den enkelte kropsdel og dermed længere restitutionstid. Desuden føler jeg større udmattelse af muskelgrupperne.
Jeg har valgt at kører mange af mine øvelser i supersets, da det holder pulsen oppe og er tidsbesparende. Der hvor der står fx 4.1 og 4.2 kører man superset.
Brug google hvis der er øvelser du er i tvivl om hvad er og hvis du ikke kan finde det (måske fordi jeg kalder den noget forkert) spørger du bare i kommentarfeltet ;)

Upperbody:

1. Chinups 

2. Bænkpress dumbell

3.1 Dips raised legs

3.2 Triceps kabel

4.1 Seated row

4.2 Biceps curl stang

5.1 Skulderpress Dumbell

5.2 Træk til bryst smal

6. Kable crunch


Lowerbody:

1. Squat m. stang

2.1 Elevated lunge m. stang

2.2 Glutebridge m. stang

3.1 Kabel kickback

3.2 Planke

4.1 Sumosquat/deadlift kettlebell

4.2 Skrå mavebøjninger stående med vægtskive

5. Diagonal rygløft

Jubiii...har lavet min første chinup nogensinde!
Ikke perfekt, men its almost there...

Gentagelser og vægt er individuel, men jeg kører 
for det meste 10-15 reps.
God træning....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar