onsdag den 20. august 2014

Hotdog med blomkålsbrød...

Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke er den der besøger pølsevognen mest og jeg har heller aldrig været det. Mit pølseeventyr begrænser sig til franske hotdogs, men det er udelukkende for brødet og dressingens skyld ;)
Men da jeg så stod i Fakta den anden dag og der var små medisterlignende pølser, med en lækker krydderblanding, på tilbud til 10 kr. kunne jeg alligevel ikke dy mig. Jeg købte dem og hvad skulle jeg så lave med dem.
Hotdogs selvfølgelig! Hvad ellers. Til hotdogbrødene har jeg faktisk bare brugt min opskrift på broccolibrød og skiftet broccolien ud med blomkål.


Hotdogbrød:
5 brød

½ blomkålshoved
2 æg
½ tsk bagepulver
1 spsk fiberhusk/loppefrøskaller
2½ spsk mandelmel
salt

Kom blomkålen i en foodprocessor, så det rives. Bland derefter alle ingredienserne i en skål. Fordel dejen i 5 klatter på en bageplade med bagepapir på. Mas klatterne ud til brød med en våd ske. Normalt laver jeg dem runde, men til disse brød formede jeg dem som et rektangel.
Bages ved 175 grader til de hænger sammen, er faste og gyldne.
Tip: brug gerne hørfrø eller andre kerner i brødet.


Jeg lavede mine hotdogs med bløde løg, friske agurker, ketchup og remoulade. Du kan putte stort set alt på, så det er kun fantasien, og dine smagsløg, der sætter grænsen!

Hvad er din pølsevogns favorit?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar