torsdag den 25. september 2014

Uge 3 - sundhed er et sind i balance....

Hold da fast hvor tiden flyver!
Uge 3 på onlineforløbet er nået til vejs ende. En uge hvor der blev sat fokus på mental sundhed.

Faktisk åbnede uge3 ikke op for specielt meget, men for mig har det været de sværeste "retningslinier" at følge.
Vi deltagere fik stillet nogle små opgaver. Vi skulle bla.a. skabe ro/meditere hver dag, skrive en liste med ting vi kan lide ved os selv og en taknemmelighedsliste.

Jeg fik hurtigt sat ord på hvad jeg godt kan lide ved mig selv. Jeg opdagede da andre i vores facebookgruppe lagde deres lsiter ud, at min handled om at jeg skulle elske mig selv fysisk. Det er sjovt som underbevidstheden automatisk retter fokus mod det der er svært - nemlig at acceptere mit udseende og være stolt af og glad for den jeg er!


Jeg fik også nemt skrevet min taknemmelighedsliste. Jeg har masser af ting og være taknemmelig for.
I skulle gøre jer selv en tjeneste og prøve det. Det er helt befriende og få focus på alt det gode som man er omgivet af. Og jeg ved (af erfaring) at lige meget hvor sort livet ser ud, er der masser af ting at være taknemmelig for. De skal bare lige findes frem og bevidstliggøres....


Jeg har valgt at lave min taknemmelighedsliste med god plads, så jeg de dage jeg føler for det kan skrive flere ting på.

Det der har haltet hos mig er helt klart at få slappet af, skabt ro og mediteret!
Jeg har rigtig svært ved "bare" at slappe af, så har gået og tænkt over hvad der kan få mig til det. Jeg er kommet frem til at jeg skal have noget at slappe af med, så nu overvejer jeg at tegne mandalaer. De bruges ofte til børn med adhd og andre koncentrationsproblemer. Jep adhd barn - det er mig ;)

I dag er der blevet åbnet op for uge 4.
Jeg ved at også denne uge handler om at arbejde med mental sundhed.
Jeg glæder mig til at komme i gang, men har stadig et stort arbejde foran mig.
Jeg skal øve mig på at slappe af, være i nuet og sætte pris på de små ting i livet.
 
Hvad er du taknemmelig for?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar