mandag den 6. oktober 2014

Tiden løber af sted...

Tiden løber af sted og uge 4 på Lowcarb.dks 10 ugers vægttabsforløb er nu slut. Ugen bød på mere mentaltræning.

Tatjana gav os igennem videoer og tekster et indblik i hvordan man kan komme ud af offerrollen og bevæge sig op af stigen til et liv med glæde. Et liv hvor man tager ansvar og ser på hvilke valgmuligheder man har for at komme væk fra det der fastholder én i offerrollen.
Jeg vil ikke sidde og udlevere Tatjans guldkorn, men på trods af at jeg sjældent synes jeg befinder mig i offerrollen har jeg alligevel rykket mig i forhold til mit arbejde. Jeg har i stedet for at påtage mig offerollen i en presset arbejdshverdag, taget ansvar og sagt fra. Og med fuld forståelse fra min leder. Det føltes dejligt og medførte en række af "egotripper" beslutninger. Alle sammen nogen der har løftet mit fantastiske weekend humør endnu mere!


Så i bund og grund kan man sige at de to uger med mental træning - meditation/afslapning og bevidsthedsniveauerne, har været gode for mig. Dog halter det med at få gjort det til en vane. Jeg vil gerne og VED at det vil gavne mig, for jeg er ualmindeligt ringe til at være tilstede i nuet og fokusere på det jeg laver her og nu. Jeg har besluttet at jeg vil skrive meditation/afslapning ind i kalenderen, ligesom jeg gør med træning og derved forhåbentlig få det gjort et par gange om ugen.

Det er som om at jeg har lavet en bindende aftale med mig selv
 når det er planlagt og skrevet ind i kalenderen. 
Det er ikke sikkert det virker for andre, men for mig er det genialt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar