lørdag den 27. december 2014

Slut med jul og ekstra sul...

Så er julen ovre, for mit vedkommende. Det har været en dejlig jul med masser af familie og MASSER af god mad. 

Desværre startede jeg julen allerede for en måned siden. Jeg har simpelthen bare fyldt alt for mange usunde sager indenbords den sidste måned. Det har givet mig lidt psykiske kvaler, men jeg lavede inden (de officielle) juledagene om at sukker-showet skulle stoppe d. 27. Det gjorde faktisk at jeg kunne nyde juledagene med god samvittighed Jeg holde mig på ingen måde tilbage. Til vores årlige julefrokost i min mors familie spiste jeg så meget frugtsalat, at min onkel kommenterede det. Haha....Jeg elsker det!




Nå man anyway. Det jeg vil frem til er nogle gode råd til hvordan man så kommer tilbage på sporet.
Her får i mine tips:

- Vælg en skæringsdato for hvornår sukkerfesten/julen slutter
- Sørg for at have udryddet alt slik i huset (selv gemmer vi det i kælderen)
- Sørg for at handle ind til god, lækker og sund mad så det er nemt at vælge rigtigt
- Hav alternativer til søde sager klar. Jeg bruger fx. questbars, frugt, nødder, the osv.
- Forbered din bofælle på din beslutning om at sukkermonsteret er stemt hjem
- Hvis du har brug for det så find allerede nu en dag du måske spise slik igen
- forberedelse og planlægning kan være din krykke i den svære opstart. Lav madplaner.
- nyd dine succeser og skab god energi
- Kom ud og få frisk luft og motion/bevægelse

Husk at sund og nærende mad og træning gerne skal skabe mere energi.
Dræner det dig, har du højest sandsynligt brug for hvile (men stadig sund og energigivende mad!)


Jeg synes det går ok med at komme tilbage på sporet i dag!
Jeg startede morgenen ud med en steptime. Oven over ser i min frokost.
Jeg har dog også spist en halv questbar og to (hvide) boller med pålæg.

Hvad gør I for at komme tilbage på sporet,
oven på en usund periode?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar