onsdag den 3. december 2014

Step ups...

" I like big butts and can not lie - you other brothers can deny"
Jeg elsker numser, men ejer desværre selv den mindste og fladeste numse i hele verden. Egentlig har den fået runding efter at jeg er begyndt at træne den, men Beyoncé og Kim Kardashian ville stadig dø af grin, hvis de så min røv.

Hvad man ikke har, må man jo arbejde for - derfor får I i dette indlæg en super god øvelse. Øvelsen kan ikke stå alene, hvis du vil have numsen til at vokse, men den er et rigtig godt supplement til fx. Squat, dødløft, lunges og swings.


Stepups er mere eller mindre "bare" at træde op på noget. 
Det er dog vigtigt at du finder noget hvor højden udfordrer dig, 
men alligevel ikke er for højt.
Jeg brugte en bænk, men alt kan bruges så længe det har en flade og er stabilt.


Udgangspositionen er egentlig med begge  fødder på jorden. 
Under hele øvelsen skal der spændes op i mave og balder.
Træd op med det ene ben og sæt fra så du træder op.


Når du kommer op i toppen squezzer du balderne
(som om du skal holde en mønt mellem balderne) og holder kort opspændet.
 Og træder derefter ned igen.


Og så er det ellers bare forfra. 
Husk at skifte ben - enten hver gang eller efter nogle gange.

1 kommentar:

  1. Jeg elsker også numser :)

    "Beyoncé og Kim Kardashian ville stadig dø af grin, hvis de så min røv."

    Der var også grinagtigt da bølgerne hev bukserne ned på mig sidste år på stranden :) http://imgur.com/zE7XSqo

    SvarSlet