tirsdag den 13. januar 2015

Overnight oats...

Dem der har fulgt med herinde længe ved at bloggen startede ud med at være en blog, hvor jeg kunne vise mine tryllerier i køkkenet - uden mel og sukker!

Nu forholder det sig så sådan, at jeg ikke længere ser kulhydrat som "skurken", men tilgengæld har genindført det i begrænsede mængder. Altså når jeg skriver begrænsede mængder betyder det ikke at jeg er nøjeregnende omkring det, men spiser det heller ikke til alle måltider.

Ofte er det lidt musli til morgenmad, et stykke knæbrød og frugt til mellemmåltid eller en skive rugbrød til frokost. Jeg prøver dog som sagt at holde det kontrolleret og ikke bare gå amok. Og så prøver jeg at huske at time det med at få kulhydrat efter min træning.

Som fx. i dag hvor jeg trænede en kort effektiv 15 minutters kettletræning herhjemme. Der havde jeg forberedt en lækker overnight oat som jeg kunne spise til morgenmad bagefter.


Overnight oats:
1 portion

35g havregryn
½ revet æble (kan udelades)
100g mælk
100g skyr
3 dadler
½ dl vand hvis du kan lide at grøden ikke er for "fast"
evt. 1 tsk sirup for en sødere version


Kom alle ingredienserne i et glas eller en skål. Husk at fjerne stenene fra dadlerne. Det hele røres sammen og kommes i køleskabet (under låg) natten over. Morgenen efter rører du i grøden og kommer evt mere mælk i hvis den er for tyk. Vælg din yndlingstopping og så er du kørende.
Tip: Man kan med fordele tilsætte en tsk chiafrø også. Æblet kan som skrevet udelades eller erstattes af pærer eller banan.


 Det er delicious!
Prøv den...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar