onsdag den 28. januar 2015

Pitapizza m. spinat, laks og mozerella...

I dag er der egentlig ikke nogen opskrift i indlægget. Det er mere et tip. Et tip som jeg på ingen måde kan tage æren for! Jeg har set pitapizzaerne utallige steder i blogland og på Instagram.
Men ikke desto mindre er det genialt. Nemt, sundt og lækkert - som jeg bedst kan lide det ;)


Der er jo som sagt ikke nogen opskrift, men mere en forklaring.
Udgangspunktet for pizzaen er at bruge pitabrød som bund. Jeg har her brugt fuldkornspitabrød. Jeg skærer dem over så én pita, bliver til to pizzabunde.
Derefter står det dig jo frit for hvad du vil komme på. I dag brugte jeg tomatpure, timian, frisk spinat, løg, røget laks og frisk mozerella. Man kan også smører pitapizzaen med pesto. Det smager genialt godt!
Fyldet kan fx. være majs, peberfrugt, ruccola, skinke, kylling, pølser, oksekød, blegselleri - ja lige hvad hjertet begærer!

Når de er klar, kommer jeg dem i ovnen på 200grader i 10-15 minutter. Hvis du har rådt kød på, skal de have til kødet er færdigt.



De er geniale fordi de er så nemme
og kan bruges både lige fra ovnen,
men også kolde i madpakken.

Bon appetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar