tirsdag den 27. januar 2015

Raw mandel-chokomousse kager...

Da jeg så de lækre kager på Stinnas madblog, vidste jeg at de bare måtte afprøves. Det blev de så i går med min bedste veninde.

Vi havde nemlig veninde-dag i bedste stil!
Vi mødtes da jeg havde fri fra arbejde, for at træne en ties tid. Derefter kørte vi hjem og bagte de lækre mandel-chokomousse kager og hyggede. Det er fantastisk hvordan dejligt selskab kan fylde mig op med glæde og energi. Veninder, kærlighed og lys er det bedste!

Kagerne smager helt fantastisk, kræver få ingredienser og tager seriøst kun 10 minutter at lave (skal dog stå på køl en times tid inden servering!).


 Mandel-chokomousse kager:
4 kager

Bund

65g mandler
5 dadler (uden sten)
1 spsk kokosolie
1 nip salt

Chokomousse

50g chokolade (jeg brugte 85%)
1 dl kokosmælk (den fede/faste del)

Stil din kokosmælk på køl, for at få den til at dele sig (skal helst gøres i god tid, men det gjorde jeg ikke, så min var ikke så delt men blev stadig mega lækker og cremet). Kør dadler, kokosolie og salt i en minihakker. Hak mandlerne og bland med dadelmassen. Kom massen i muffinsformene og tryk den sammen.
Smelt chokoladen og bland den med 1 dl af den fede/faste kokosmælk. Rør det sammen til en lind og ensartet creme. Kom chokoladecremen på dine muffins og stil dem på køl i en times tid.



 Jeg kan som sagt virkelig anbefale Stinnas
madblog. Den er vegetarisk, med fokus på gode råvarer.

Personligt skal jeg da have prøvet disse
denne lækre chokoladekage.

3 kommentarer:

  1. Tak for link og skønt at du kan lide mine kager :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stinna, Selvfølgelig skal du have credit! Det er jo dit værk. Har jeg gjort "repostet" opskriften på en tilfredstillende måde i forhold til at sende læserne og æren din vej?

      Stefanie

      Slet
  2. Det er så fint :-) Og skønt at du kunne bruge min opskrift - bliver da helt glad over, at du har postet den her :-)

    SvarSlet