lørdag den 7. februar 2015

Et lille lørdagstip...

Jeg er en piger der sagtens kan spise sundt til hovedmåltiderne og jeg tror sjældent det er hovedmåltiderne der fører til overvægt (medmindre alle dine hovedmåltider selvfølgelig består af junk!). Når det så tilgengæld kommer til mellemmåltider og snaks er jeg desværre en kæmpe gris!

Jeg arbejder jo meget med at min mad-verden ikke skal være sort/hvid. Det betyder selvfølgelig ikke at alle mine mellemmåltider skal være slik og kage....eller...der har de sidste dage været en del (sunde) kager ;)

Men jeg må indrømme at jeg elsker at snacke og jeg elsker at kræse om mig selv og nyde lækkerier. Så her er dagens tip!


Jordbærgrød m. skyr!

Og hvad så? tænker du måske, men det er helt genialt! Jordbærgrøden er kalorielet (uden sukker) fra Skælskør frugtplantage og indeholder meget få kalorier. Spiser du det med skyr, som jeg har gjort her, holder du det stadig lavt i kalorier, får en sød snack/dessert og proteinen hjælper med at dit blodsukker ikke stikker af (pga frugtsukkeret i grøden).

Sådan en portion som ovenstående indeholder ca. 200 kalorier og selvom jeg ikke anser det som værende en snack sprængfyldt med god benzin for kroppen, kan jeg ikke benægte at det jo faktisk indeholder gode næringsstoffer OG så smager det bare så meget af barndom og sommerferie med farmor!

Grøden kan også bruges til grød og fx kage.
I eftermiddag fik jeg grøden med lidt skyr og en chokolade-proteinmuffin.

Ja! Der var liiidt for meget grød,
tilbage i pakken..haha..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar