onsdag den 11. november 2015

Sundhed behøver ikke være en videnskab...

Det er virkelig gået op for mig at sundhed skal passe ind i hverdagen, efter jeg er blevet mor.
Jeg har akkurat lige så mange timer som jeg havde før, men de forsvinder! Man er træt og prioriteringerne er anderledes. Derfor skal sundhed være nemt og passe ind i hverdagen.

I dag var planen at der skulle være laks med denne grønkålssalat.
Trætheden overmandede mig og jeg fandt på at lave noget jeg kunne overskue. Sådan er livet. nogen gange er det, det helt rigtige at springe over hvor gærdet er lavest!






Retten i dag blev laksefileter i ovnen med hvidløgsolie, salt, peber og dild. Der til kogte jeg noget bønnepasta og ærter fra frost. ET par klatter grøn pesto og lidt grøntsagsstave og så var den i vinkel. Det der var den nemme løsning, blev faktisk den lækre og sunde løsning!

Og det er der jeg gerne vil hen med dette blogindlæg. Sundhed skal og må ikke blive en vidensskab. Sundhed skal passe til dit liv, sind og prioriteringer. Sundhed er relativ. Riskiks er ikke usundt, men hvis du ikke spiser andet er det. Pasta er ikke usundt, men uden sunde fedtstoffer, grønt og protein er det.

Hvis du har nogle tips til hverdagssundhed, så skriv dem endelig i kommentarfeltet. Så kan vi få glæde af hinandens tips og tricks til en sund hverdag :)

 Sundhed behøver ikke være en videnskab
-
Sundhed er hvad DU gør det til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar