torsdag den 31. december 2015

2016 - I hope it is gonna be a nice ride...

Godt nytår folkens!
Som lovet her, kommer der lige lidt tanker fra mig om hvad 2016 mon kommer til at indeholde. Eller måske mere hvad jeg kunne drømme om og ønske mig for det nye år.


Nydelse og nærvær
Vi starter stort ud!
Jeg er klar over, at nydelse og nærvær ikke nødvendigvis hænger sammen, men ønske og håb for 2016 er dog alligevel, at jeg bliver bedre til at være nærværende - især i samværet med min lille søn.
Jeg vil øve mig i at være til stede og nyde alle de grin og kram der kommer i 2016.
Desuden skal der skabes rum for nydelse om det så er alenetid, kærlighed, mad eller noget helt andet.
Nydelse og nærvær står på listen over ting, jeg godt kunne tænke mig mere af!

Accept
Stort ord der dækker så meget. Accept af hvordan mit liv er, accept af hvordan jeg ser ud, accept af vilkår osv. i mit professionelle liv, accept af anderledes prioriteringer i et liv som mor.
Accept, accept, accept. Jeg har en ide om, at accept er en af grundpillerne til et dejligt, roligt og tilfredsstillende liv. Nej, du ser ikke ud som dem på Instagram. Fuck it. Du ser dejlig ud alligevel. Accept. Måske er dit yngel ikke lige så god til at sove så du kan bruge din barsel på kreaprojekter, træning og Netflix. Tilgengæld er han dit yngel og skide lækker. Accept. Sex 4 gange om ugen og en en kærlighedsweekend hvert halve år er måske heller ikke muligt, men der er grin, kærtegn og hverdagskærlighed. Det er nok. Accept.
Accepter tingenes tilstand og nyd turen!


Nærende mad og bevægelse
Måske er det en overskrift, der ikke klinger så godt i ørerne som "kost og træning" eller måske "sundhed", men det er helt med vilje. Jeg vil nemlig med udgangspunkt i de to forrige afsnit øve mig i at slappe af i forhold til dette punkt. Maden skal nydes. Det skal motionen/bevægelsen også. Hvis det er gåture med min søn eller kone jeg har lyst til, så skide være med at jeg ikke får store guns af det. Hvis det er chokolade jeg har lyst til, skal det nydes og ikke kastes indenbords med dårlig samvittighed.
Jeg vil fortsat røre mig alt det jeg kan og forsætte med at spise masser af økologisk grønt.
Mad og bevægelse skal ikke tage fokus fra det gode i livet, men være en del af det gode i livet.

Desuden er det vigtigste at det ovenstående ikke er 
forsætter eller mål. Det er ønsker og drømme.
Vigtigst er kærlighed, familie og venner.
Ikke mindst denne lille bandit - lækre unge!


Hvad er jeres ønsker eller mål for 2016?
Hvad drømmer I om?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar