tirsdag den 29. juli 2014

Bananpandekager...

Jeg elsker pandekager og jeg spiser det rigtig tit når jeg skal forkæle mig selv. Det er mest i weekenderne jeg spiser det til morgenmad eller som mellemmåltid, men ikke desto mindre elsker jeg det virkelig.

Da jeg den anden dag ville lave pandekager til morgenmad herhjemme havde vi ikke hytteost, som jeg plejer at bruge til de her pandekager. Til gengæld havde vi æg og to overmodne bananer og så måtte der jo improviseres. Det kom der nogle temmelig lækre pandekager ud af....




Bananpandekager:
(ca. 7-8 stk)

2 æg
2 overmodnebananer
1 spsk chiafrø
1-1½ spsk fiberhusk/loppefrøskaller
2 spsk vanilleproteinpulver

Jeg moste bananerne og kom herefter æggene i og rørte det godt sammen. Herefter kom jeg resten i og rørte det godt sammen og blndede herefter med en stavblender. Du kan også komme det i en foodprocessor eller bare kværne chiafrøene i en kaffemølle inden du blander ingredienserne.
Lad dejen stå og trække ca. 5 minutter og lav herefter små tykke pandekager. De skal bages ved middel varme og have god tid inden de vendes.
Tip: Server med peanutbutter og frugt, syltetøj, is eller skyr.

 De kan sagtens holde sig i køleskabet et par dage
 eller i fryseren med mellemlægspapir imellem,
så lav gerne en stor portion.

Bon apetit...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar